Bu Blogda Ara
3 Temmuz 2012 Salı
MICROSOFT'TAN 6,2 MİLYAR DOLARLIK "WRITE-DOWN"
Microsoft'un online reklam pazarında Google'ı alt etme hamlesi hüsranla sonuçlandı. Google'ın lideri olduğu online reklam piyasasında önemli bir yer edinmeyi hedefleyen mıcrosoft,, 2007 yılında 6,3 milyar dolar ödeyerek "aquantitative" adlı ınternet reklam şirketini satın almıştı. Ancak mıcrosoft bir türlü bekleneni veremeyen AQuantitative'in 6,2 milyar dolarlık değerini bilançosundan çıkarttı. Böylelikle Microsoft artık internet reklamları piyasasında öngördüğü karları yapamayacağını da teyit etmiş oldu.
Google'ın internet piyasasındaki liderliğini kırmak isteyen mıcrosft 2007 yılından sonra bir seri girişimde bulunmuştu.AQuantitative satın aldıktan sonra bıng arama moturunuda piyasaya süren yazılım devi, Bing'le de istediği hedeflere ulaşamadı. uzmanlara göre aquantıtatıve'ın değerini bilançosundan çıkarması, Microsoft'un online reklam piyasasındaki stratejisinde değişim yaşandığını gösteriyor. Nomura'dan Rick Sherlund "Microsoft eskiye göre bu işte fazla para kaybetmek istemiyor. Tüm işi satıp reklamların hepsini facebook üzerinden verse, şirketin yatırımcıları daha mutlu olur.", diye konuşarak yatırımcı beklentisini de göstermiş oldu.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder